Ivan Turbinca – o piesa de nota 10

Ivan Turbinca – una din cele mai bune piese vazute in 2009. O comedie reusita, cu multi actori tineri, entuziasti, plini de energie si foarte talentati. Un regizor (de care n-am mai auzit pana acum Ion Sapdaru) care se vede treaba ca stie foarte bine ce face, cunoaste obiceiurile romanesti si vorba moldoveneasca.

Cum am ajuns la piesa?

La TNB, nefiind sambata dimineatza evident ca n mai erau bilete decat la cateva piese de teatru. Si intre „A patra sora” si „Ivan Turbinca” nu stiam ce sa aleg, nestiind nimic despre niciuna din ele. Intreb prin urma casiera, ce piesa imi recomanda intre astea doua, care e mai buna, si primesc urmatorul raspuns: „Amandoua sunt bune. Depinde ce vreti sa vedeti: Ivan Turbinca e comedie, A patra sora e drama”. Asadar aleg comedia:  „Ivan Turbinca” si ma prezint la piesa cu prietena mea…  fara mari asteptari sperante.

Intru in Sala Mare cu 15 min inainte de inceperea piesei:  sala pustie. Nici 20% din sala nu era ocupata.  Si zic in soapta catre prietena mea:  „sigur e o piesa proasta, daca e asa goala sala”. Si ma asez in banca mea.. cu o dezamagire totala, gandind ca respectiva casiera a facut ca orice vanzator nepriceput: mi-a zis ca toate produsele sunt proaspete si bune.

Din timpul piesei de teatru

A inceput piesa…. muzica, dans popular… masti… ne utiam asa suspect la ei. Ce e asta? O fi de bine o fi de rau? Ca omu’ cand da de ceva nou. Apoi… incepe de-a binele piesa: replici, scene, faze comice. Noi spectatorii… primele 10 min: nu stiam cum sa reactionam, cred ca eram toti socati ca e ceva bun (probabil toti ne asteptam la ceva prost).

Dupa care noi gura casca din sala, am intrat in hora celor de pe scena: am inceput sa radem in hohote si sa aplaudam. Si va zic un lucru (da’ sa ramana intre noi): asa am tinut-o pana la sfarsitul piesei: in hohote de ras si aplaudat.

Un umor exception, niste scene de milioane, niste actori grozavi, un regizor care a studiat bine si in amanunt fiecare detaliu, o muzica care te ungea la suflet si un dans care iti facea inima sa salte de bucurie. Creanga ar fi aplaudat in picioare piesa asta cel putin 30 min, dupa terminarea piesei.

Analizand acum la rece: imi e foarte clar ca detaliile au fost foarte atent pregatite, iar regizorul cunostea foarte bine: portul, vorba si obiceiurile traditionale moldovenesti. Personaje hatre si mucalite, in stilul lui Creanga, au coborat din filele cartilor si au aterizat pe scena: asta e sentimentul pe care il ai la fatza locului.

Si partea minunata: ca actorii au jucat foarte convingator, foarte natural. Pentru nicio secunda nu mi-au parut falsi, nu mi-au dat impresia ca lalaie o poezie pe care n-o inteleg si de care vor sa scape cat mai repede. Si-au facut bine treaba, si-au intrat bine in rol: de la mic la mare.

O piesa delicioasa: cu foarte mult umor de bun gust, jucata exceptional, muzica antrnanta, dans de calitate, regizor de milioane!

Mergeti, mergeti, mergeti! De 10.000 de ori mergeti la piesa asta, ca merita fiecare banutz!

Ca sa vezi cand se joaca piesa Ivan Turbinca la TNB si galeria de poze click aici.

____________________________________________________________

NOTELE PIESEI DE TEATRU „Ivan Turbinca”

Piesa per ansamblu: 10

Regie: 10

Actor principal: 10

Interpretare actori: 10

Muzica: 10

Dans: 10

Decor: 8


Postat in Comedie. Etichete: . Leave a Comment »

Lasă un răspuns

